Dovolená CHB Česká Kanada 4.7.-7.7.2019

Je tu začátek prázdnin, čas dovolených a sním prodloužený víkend,který láká slunečným počasím,takže volba byla jasná.Jedeme a užijeme si společně pár tripů a podíváme se na nová místa a to nejen v ČR,ale i u sousedů v Rakousku.Vzhledem k časovým možnostem jednotlivých členů jsme se sešli až na výchozím místě našich společných výletů v Nové Bystřici v kraji hlubokých lesů,rybníků a tůni a v neposlední řadě historických památek.Tomuto kraji se právem přezdívá Česká Kanada.Je tu spleť klikatých,udržovaných a kvalitních silniček,zatáček a tak jsme se mohli vyřádit.Část bandy byla ubytována v kempu Osika pod stanem a další v pensionu Lada nedaleko od sebe.Ubytovali jsme se a společně při dobrém jídle a pivku strávili večer a noc a povídali o všem možném a plánovali další den.Tentokráte jsme přijeli nejen na motorkách,ale i jedním autem doprovázeni dětmi,které mapovali okolí a tak máme dobrý přehled o tom,co kraj nabízí.Je tu páteční ráno.Po počátečním problému sejít se včas na smluveném místě konečně vyrážíme směrem k Rakouským hranicím přes město Gmund,Linz.Cestou jsme si udělali pauzu u McDonalds a již nás nic nezastaví na cestě k jezeru s nádherně modrou průzračnou vodou Attersee.Někdo vodu vyzkoušel a zaplaval si,někdo nohy smočil.Cestu zpět jsme zvolili kolem dalšího z jezer Wolfgangsee přes několik tunelů a stavili se v Gasthausu v městečku Roith a doplnili do bříšek pochutiny.Celý trip měl 530Km a návrat do Nové Bystřice byl kolem 22.hodiny.V sobotu jsme měli v plánu navštívit CHKO Třeboňsko.Ráno se oddělila část bandy a odjela na cestu k domovu a další jsme pokračovali přes část Rakouska směr na Chlum u Třeboně,Třeboň,rybníky Hejtman,Svět a Jindřichův Hradec.Na náměstí v jindřicháči jsme se posilnili koláči z domácí výrobny a skvělou osvěžující zmrzlinou.Viděli vodotrysky,kašnu a navštívili jedinečnou Aqua Show v medicínském centru sv.Florián.Od skupiny se oddělili další směr domov a zůstali jsme už jen v úzkém kruhu a tak jsme pokračovali dál do Krahulčí do námi již známé restaurace Na Kocandě.Opět nezklamali a pupky jsme si tak naprali až jsme museli přes hodinu jenom trávit.Když už jsme nohu přes moto přehodili vyrazili jsme cestou křížem krážem směr kemp.Večer za odměnu v kempu pivko a společně jsme si povídali o zážitcích dne,který nám připravil pěkných 250Km.Nedělní ráno zavelelo k balení stanů a víkend už se nezadržitelně blížil ke konci.Tentokráte naše motorky mířili do národního parku Šumava navštívit místa seriálu Policie Modrava.Začali jsme na Kvildě a pokračovali na Modravu,kde jsme se odměnili obědem v penzionu Arnika a chutnalo nám,tak že jsme ještě dali i sladkou tečku.Počasí nám přitvrdilo a ukázalo i odvrácenou tvář v podobě ochlazení a dešťových přeháněk.Nedalo se nic dělat a pokračovali jsme dál přes Antýgl,Srní,Kašperk směrem na přehradu Orlík,kde jsme se rozdělili a každý sám už pokračoval na své cestě k domovu.Za sebou jsme měli dalších 500Km.Sebou si neseme nové zážitky z nových míst,která jsme navštívili a určitě už teď víme,že k Rakouským jezerům se ještě musíme vrátit a vzít je útokem.Také památky v okolí zřícenina hradu Landštejn,která je velmi dochovalá,Slavonice tzv.malá Telč,Slavonické řopíky a muzeum železné opony,Klášter ze studánkou ze zázračnou vodou dle legendy,Český Rudolec,kde se nám podařilo proniknout i do vnitřku zchátralé památky inspirující se stavbou anglického zámku Windsor,rozhledna U Jakuba,viklan Ďáblova prdel,Jindřichohradecký zámek,bizon ranč Rožnov,Kaproun a slavný betonový odlitek Járy Cimrmana vyhozeného z vlaku,Jindřichohradecké úzkokolejky,Telč město Unesco,telčské podzemí,vodní zámek Čevená Lhota,Třeboňský zámek,Peršlák kámen republiky,šatlava v Nové Bystřici tohle všechno a mnoho dalšího nabízí tato část naší vlasti.