Austria ride 6.8.-12.8.2022 Part I.Vyrážíme-Hoštice,Horní Vltavice,Kvilda,Modrava,Antýgl,Vydra,Srní,Klatovy,Velhartice,Hartmanice,Kašperské hory

Nedočkavě vstáváme počasí nám přeje a už se těšíme na týden plný zážitků s kamarády.Je to tak motodovolená Chopper Bandy Lysá nad Labem právě začíná a jestli chcete vědět a vidět jak jsme se měli ,nabrat inspiraci a zase nové tipy na cesty,tak šup a jde se na to!Cílem pro letošní rok se staly rakouská jezera,ale proč se k nim hnát úprkem,když cestou je možné taky ledascos vidět.První den byl přesun do jižních Čech přes Hoštice podívat se na místní JZD,Milunu zda má dobře umytá okna,jestli předseda,Konopnice a spol jsou v obraze a samozřejmě se najíst a napojit v hospůdce.Chlapy vyzkoušeli stroj Venci Konopníka a já zase postel babky.Taky jsem zaběhla na místní hřbitov podívat se na náhrobek Michala Tučného a pak přes vlakovou zastávku Hoštice u Volyně "nezastavujeme přibržďujeme" pokračujeme do kempu pod Boubínem v Horní Vltavici ,kde strávíme dvě noci a nesmí chybět ani  táborák.Chatky v retro stylu,ale v suchu a celkově klidný,čistý kemp.Po snídani vyrážíme na projížďku po okolí.Kvilda,Modrava,Antýgl,Vydra,Srní a samozřejmě nelze nezastavit u známého krámku potravin ze seriálu Policie Modrava, udělat fotku a pokračujeme dál.Celá cesta vedla po pěkných silnicích a tak se nám příjemně jelo.Klatovské katakomby a jejich mumie na nás už čekaly.V kryptě pod jezuitským kostelem na náměstí se nachází důmyslné pohřebiště příslušníků jezuitského řádu,měšťanů,šlechty,vojska.Těla položená na hoblinách v dubových rakvích obložena chmelem.Díky systému větracích šachet docházelo k jejich postupnému vysoušení-mumifikace.K vidění jejich 30 a dalších 7 mimo návštěvní trasu.Původně jich bylo 200,ale po neodborném zásahu při opravách střechy v minulém století došlo k jejich rozkladu(systém ventilace byl zasypán)a tak byli následně uloženy na místním hřbitově v označeném hrobě.Určitě stojí za zastavení.Následovalo občerstvení v místní výborné cukrárně a hurá na Velhartice.Okruh hrad a zámek,podzemní prostory s dobovou výstavou.Hrad vlastnili páni z Velhartic,ale daleko větší zajímavostí je,že ho dále  zvelebovali dva oblíbení a věrní komorníci krále a císaře Karla IV. Bušek st.a Bušek ml. z Velhartic.Tajúplný velhartický hřbitov,který patří k 10 nejděsivějším místům v Česku si necháme zase na jindy.Nasedáme a jedeme dál,protože odpoledne už se kvapem blíží a čeká nás kostel sv.Vintíře v Dobré vodě u Hartmanic s unikátním skleněným oltářem.Uvnitř kostela vidíme vysoký skleněný oltář,ze skla je i křížová cesta,pult na čtení z bible a socha sv.Vintíře,kterému je tento kostel jako jediný na světě zasvěcen.Barva lesního skla je tmavě žlutá až zelená a znázorňuje tak barvu šumavských říček.Duchovna máme pro dnešek dost a vyrážíme do Kašperských hor na posvícení.Náměstí plné stánků všudypřítomná hudba a spousta lidí.Pro dnešek už jsme viděli dost ,takže vyrážíme zpět do kempu a cestou se ještě stavíme ve Vimperku pro buřtíky na večerní táborák,na který už se společně těšíme.