Austria ride 6.8.-12.8.2022 Part II.Jedeme Attersee,Wolfgangsee,Mondsee,Hallsttatersee,Dachstein

Je to tady den D nastal a my vjíždíme k sousedům do Rakouska vidět co jsme ještě neviděli a na co se moc těšíme a to jsou průzračná jezera a Alpy.Cesta rychle ubíhala,počasí nám stále přeje a teď se jen co nejlépe ubytovat u některého z jezer.Je sice hlavní sezóna, ale tady to vypadá,že neví co je krize,protože sehnat ubytování,jak v penzionu,tak pod stan se zdá nadlidský úkol.Nakonec se na nás štěstí usměje a v podvečer přeci jen zakempíme v tábořišti u jezera Attersee.Tábořiště nabízí skromné,ale dostačující a cenově přijatelné ubytování.Nedaleko máme supermarket,který nás zásobuje jídlem. Vyhlídkou na hory se kocháme každý den,protože z našeho místa jí máme jak na dlani ,k jezeru 300m,takže celková spokojenost.Všichni už se těšíme na ráno až se pojedeme na tu krásu na vlastní oči podívat.První den jsme věnovali horám.Před námi se tyčí Hoher Dachstein nejvyšší vrchol horského masivu Dachstein a zároveň druhá nejvyšší hora Severních vápencových Alp.Pomalu stoupáme a zase klesáme.Projíždíme pohoří i údolí a nemůžeme se na tu krásu vynadívat.Cestou jsme zahlédli odbočku k divoké soutěsce Silberkarklam,což znělo jako zajímavý cíl,ale cesta vedoucí k ní se posléze ukázala být celkem dramatická,když z asfaltového podkladu rázem přešla v šotolinu.Chlapy měli co dělat,ale nevzdali to a pod soutěsku dojeli,ikdyž s vypětím všech sil.Po stranách jsou strmé skály a mezi nimi se řítí ohlušující divoká řeka.Průzračná chladná voda,vodopády a stezka,která vede po úbočích skal pouze po dřevěných lávkách.Bohužel na to jsme oblečeni nebyli,ale i tak to stálo za to podívat se alespoň na kousek zespoda.Pokračovali jsme tedy dále na Hallsttat  k nejstarším solným dolům.Ty jsou bohužel jen na objednávku předem.Dále kolem temného jezera Halsttatersee až zpět do tábořiště.Druhý den jsme začali výjezdem na Dachstein.Měli jsme opět štěstí na počasí.Výjezd na horu byl možný(parkoviště nebylo přeplněné),takže jsme parkovali přímo u kabinové lanovky.Bohužel i zde nás nemile překvapilo,že se lanovka objednává dokonce i několik týdnů předem,tudíž až na vrchol jsme se nedostali,protože pěší turistika,jakožto alternativní možnost výstupu nebyla na pořadu dne.Komu by se poštěstilo,tak nahoře by se mohl projít po Skywalk nebeskou stezkou ve výšce 2700 m.n.m..Vrchol Dachstein se nachází ve výšce 2995 m.n.m.Zajímavostí je,že za jasného počasí,které jsme zrovna měli jsou vidět celé Taury s Grossglocknerem,na jihu Triglav ve Slovinsku a na sever až do Čech.Dále je pak ke shlédnutí Palác z ledu kde jsou ledové sochy a komnaty se světelnými  i akustickými efekty.Takže pro příště objednat dopředu,ale co si budeme povídat počasí poručit nejde,takže hodně štěstí s plánováním.Teď už konečně můžeme k vysněným jezerům.Serpentiny se vlnily,jak had a je to tady!Smaragdově modrá hladina už z dálky láká a my konečně parkujeme ve městečku St.Wolfgang u jezera Wolfgangsee.Toto jezero patří k nejznámějším jezerům Solné komory a je ze všech jezer také nejteplejší 24C.V městečku jsou malebné uličky,spousta restaurací a krámků.Voda je průzračná a má kvalitu pitné vody.Takže honem do plavek a už si užíváme plavání v té nádheře.Po dostatečném odpočinku míříme dál k jezeru Mondsee,které dostalo své jméno podle tvaru půlměsíce.Opět průzračná hladina a možnost rybaření.Nyní už cesta zpět k našemu "domovskému" Attersee.Toto jezero je ledovcové a jedná se o třetí největší a nejhlubší jezero Rakouska.Viditelnost je 25m ,hloubka 171m a rozloha 46,7Km2.V Rakousku najdeme celkem 2tis.jezer s křišťálově průzračnou vodou.Mezi nejkrásnější jezera Rakouska patří Hallstattersee,Mondsee,Wolfgangsee,Attersee,Traunsee.Krom posledního jsme viděli všechny.Všude jsou upravená městečka,pláže,cyklostezky a super silnice.Večer si povídáme o zážitcích dne a v dopoledních hodinách míříme zpět přes hranice do jižních Čech kde naše cestování pokračuje.Jedeme dálll.