Austria ride 6.8.-12.8.2022 Part III.Jsme zpět Vyšší Brod ,Český Krumlov,Plešovice,Zlatá Koruna,Týn nad Vltavou,Česká Sibiř

Ráno ještě pod Alpamy a odpoledne už v kempu u Vltavy,tak by se dal shrnout náš přesun.Jsme prostě dobří a držíme se našeho cestovního plánu.Dovolená se nám chýlí ke konci,ale přeci jen ještě dva dny zbývají.Začneme tedy od začátku našeho návratu.Cisteriánský klášter ve Vyšším Brodě známý především památkami jako je Závišův kříž,Vyšebrodská madona a v neposlední řadě rodová hrobka Rožmberků s posledním pohřbeným Petrem Vokem z Rožmberka.Spousty příběhů,tajemstvím opředené záhady,tak by se dalo nejlépe toto místo popsat.Prošli jsme si výstavu ve Znamení růže,prohlédli klášter a byl čas na oběd.Moc možností tu tedy nebylo,ale přeci jsme se najedli a mohli pokračovat dál do kempu u řeky Vltavy v Českém Krumlově.Stany postaveny,motorky obstarány a jde se do města za zábavou.Český Krumlov a jeho starobylé uličky,náměstíčka,hospůdky a taky hrad a zámek.Dlouho jsme nebloumali a pěknou hospůdku našli.Nebylo vní co by dobře nechutnalo.Obsluha nás příjemně bavila a kuchařka taky skvělá,takže jsme nakonec ani jinou nehledali a pěkně do zavíračky vydrželi,aby jsme místní pohostinství v té těžké době podpořili.Moc přemlouvání nám to nedalo a určitě,když budete mít cestu do Krumlova,tak Bistro 53 nevynechat!Byla by to velká škoda.Na čepu měli Březí kozu od Panského pivovaru Vlachovo Březí,Zlatou krávu z rodinného pivovaru v Nepomuku a další druhy od malých pivovarů.Výběr je jak na čepu,tak v láhvích alko, nealko,každý si najde to své.Jídla jsme ochutnali různá a ani o jednom se nedalo říct průměr,ale fakt skvělý a vyladěný.Měli jsme jak teplou,tak studenou kuchyni a ještě teď se mi sbíhají sliny přitom pomyšlení.Noc jsme zakončili jakožto lidi kulturní výšlapem na zámek a pak pěkně přes celé město zpět s úplňkovým měsícem nad hlavou.Je tu poslední společné ráno a poslední výlety cestou domů.Zabaleno a vyrážíme nejdříve do malé vesničky Plešovice,která se dostala do povědomí díky minimodelu jihočeské vesnice ve které nechybí náves,rybník,mlýn,kaplička,hospoda,hasič i vodník.Všechny modely jsou postavené z cihel,malty a štuku.Nachází se na soukromém pozemku majitele,který jí sám vystavil a stále pokračuje v jejím rozšíření.Odtud už je to jen kousek do cisteriánského kláštera Zlatá koruna,který je dodnes pokládán za jeden z nejcenějších komplexů gotické architektury ve střední Evropě.Nejdříve se stavíme u babičky,která nám představuje model kláštera, vypráví příběh o jeho vzniku a využití a pak shlédneme i výstavu a nakonec se vydáme na prohlídkový okruh.Plni dojmů pokračujeme dál na pozdní oběd do Týna nad Vltavou a jak jinak než do restaurace k řece.Počasí se prvně zkazilo a začalo pršet a aby ne,kdo by neplakal,když už končíme.Najedli jsme se a bez deště vyrazili dál.Cestou ještě poslední zastavení v Moto bistru Česká Sibiř. Rozloučení a jede se domů.